No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo
No Result
View All Result
Portal mechaniczny - samochody, nowości, mechanika pojazdowa
No Result
View All Result

Legenda silnika Toyota 22re

Michał Kozłowski Autor publikacji: Michał Kozłowski
2021-10-27
w Poradniki
0 0
0

Regularnie oglądany wśród najbardziej niezawodnych producentów samochodów na świecie, słynna historia doskonałości, trwałości i niezawodności Toyoty nie ma sobie równych. To bardzo pożądane postrzeganie zostało celowo opracowane i zarobione przez kilkadziesiąt lat pojazdów. Podczas gdy kultowe jednostki, takie jak Tacoma, 4runner, T100 i Corolla, mogą natychmiast przyjść na myśl, diabeł tkwi w szczegółach.

Innymi słowy, wiele sukcesów Toyoty można przypisać w części do stosowania wysokiej jakości komponentów lub części.  A legendarny silnik Toyota 22re jest ucieleśnieniem poświęcenia produkcji dla niezawodności i jakości. Znany również jako jeden milion mil silnika, 22re został pierwotnie wprowadzony w 1982 roku. Od tego czasu przeszedł wiele ulepszeń i przekształceń, ale rdzeń pozostaje nietknięty. Przyjrzyjmy się bliżej legendarnemu silnikowi Toyota 22re i jego potomstwu.

Spis treści:

Toggle
  • Historia Toyoty 22re
    • 22re ma cechy podobne do Hemi
    • 22re vs 22rte
    • Co to jest 22REC?
  • Bliższe spojrzenie na silnik Toyota 22re
    • 22RE zajął trzecie miejsce za dwoma BMW V6 w Grand Prix Makau 1985

Historia Toyoty 22re

Jako ulepszenie silnika 2.2 L 20R, Toyota rozpoczęła produkcję czterocylindrowego silnika 2.4 L 22R w 1981 roku i nie zatrzymała się aż do 1995 roku. Następnie silnik ten ewoluował wraz z wprowadzeniem elektronicznego wtrysku paliwa (EFI) w 1982 roku, który stał się 22RE. Turbodoładowana wersja silnika – 22rte-doczekała się krótkiej produkcji w latach 1985-1988.

W 1985 r. RTE przeszedł znaczące zmiany w celu rozwiązania problemów z łańcuchem rozrządu. Z powodu tych zmian konstrukcyjnych wiele części w 22RE jest niezgodnych z silnikami 22re i 22R wyprodukowanymi przed 1985 rokiem. Z drugiej strony, wprowadzono niewielkie zmiany w silnikach 22RE i 22R wyprodukowanych po 1984 roku-INNE niż 22RE z wtryskiem paliwa.

22re ma cechy podobne do Hemi

Podobnie jak szalenie popularny silnik Hemi Chryslera, Toyota 22re pochwaliła się innowacyjną, półkulistą komorą spalania indukującą wir. Silniki te wyposażone były w wydajne głowice o przepływie krzyżowym i długie 3,5-calowe udary, które zapewniały imponujący moment obrotowy. Podczas gdy 22R miał okrągłe otwory wydechowe, 22re miał otwory wydechowe w kształcie dziurek od klucza.

22re vs 22rte

Jedną z pochodnych kultowego modelu 22RE był 202rte-turbodoładowana wersja modelu 22re. Oprócz turbodoładowania, 22rte charakteryzował się następującymi różnicami od 22re:

  • Inny blok i głowa
  • Inaczej ukształtowane komory spalania
  • Tłoki talerzowe
  • Unikalne przejścia olejowe

Co to jest 22REC?

Kolejną pochodną legendarnego silnika 22RE jest 22REC. Bardzo prosto, ” C ” w REC oznaczające powerhouse spełnia wszystkie wymagania Kalifornii emisji. Gdyby usunięto urządzenia do emisji spalin, silnik byłby plującym obrazem RE. Ale jeśli posadzić je obok siebie, można łatwo odróżnić 22 RE od 22rec ze względu na jego składowe emisji. W szczególności, 22 REC zawierał kilka innych komponentów, aby zapewnić, że przeszedł kalifornijskie przepisy:

  • Kilka komponentów próżniowych
  • Choke breaker
  • Przyspieszenie pomocnicze pompa
  • Systemy kontroli mieszanek
  • Wlot gorącego powietrza
  • Rezonator
  • Zawór sterujący odpowietrzaniem
  • Para termo-przełączników
  • Podwójne przełączniki próżniowe

Bliższe spojrzenie na silnik Toyota 22re

Toyota 22re był wyjątkowo popularnym i niezawodnym silnikiem, który był opisywany w szeregu pojazdów Toyoty. 22R był kontynuacją silnika 2.2 L 20R Toyoty. Podobnie jak w przypadku 22R i 20R, silnik 22RE był stale zwiastowany za niezrównaną zdolność do pracy, niezawodność i rozsądną moc, biorąc pod uwagę, że był to silnik czterocylindrowy. Ta linia silników była dostępna w wielu pojazdach Toyoty:

  1. Toyota Celica w 1981 roku (22R)
  2. Toyota Hilux pickup od 1981 do 1988 (22R)
  3. Toyota 4Runner 1984 (22R)
  4. „Toyota Hilux od 1985 do 1995 (22)
  5. Toyota Standard Pickup od 1985 do 1995 (22re)
  6. Toyota 4runner od 1985 do 1995 (22re)

22RE zajął trzecie miejsce za dwoma BMW V6 w Grand Prix Makau 1985

Aby podkreślić wszechstronność i możliwości osiągów modelu 22re, dynamiczna Toyota Celica GTS ścigała się w Grand Prix Makau w 1985 roku. Celica zastosowała zmodyfikowany silnik 22RE i zajęła trzecie miejsce po dwóch 6-cylindrowych pojazdach BMW. To wykończenie było najwyższe dla każdej Toyoty napędzanej silnikiem 22re.

Tags: Toyota
Poprzedni artykuł

2023 Land Rover Range Rover zaprezentowany z podwójnym Turbo 4,4-litrowym silnikiem V8 BMW-2021

Następny artykuł

2023 Toyota RAV4 – dane techniczne, data premiery

Następny post

2023 Toyota RAV4 - dane techniczne, data premiery

Postępowanie sądowe w przypadku drobnych roszczeń dotyczące wypadków samochodowych

Postępowanie sądowe w przypadku drobnych roszczeń dotyczące wypadków samochodowych

Popularne artykuły

Kod-błedu-P0172

Kod błędu P0172 – co oznacza kod usterki? Jak zdiagnozować?

by Redaktor
2023-05-01
0

Podczas jazdy samochodem, często można się natknąć na komunikaty o usterkach wyświetlane przez komputer pokładowy. Jednym z takich komunikatów jest...

P0302

Kod błędu P0302 – diagnostyka i naprawa usterki

by Redaktor
2023-04-25
0

P0302 to kod błędu silnika. W niniejszym artykule wyjaśnimy dokładnie, co on oznacza, wskażemy objawy awarii, a także jej przyczyny...

Kod-błedu-P0340

Kod błędu P0340 – usterka obwodu czujnika położenia wałka rozrządu

by Redaktor
2023-05-01
0

Kod błędu P0340 pojawia się w systemie diagnostycznym samochodów, zwany jest także kodem DTC P0340. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie,...

P0014

Kod błędu P0014 – opis naprawy usterki

by Redaktor
2023-04-24
0

W tym artykule opiszemy kod błędu P0014 i jak można go naprawić. Kod błędu P0014 jest często spotykanym błędem w...

P0304

Kod błędu P0304 – jak wykryć i naprawić?

by Redaktor
2023-04-25
0

Wiele osób korzysta z samochodów, ale niewiele osób wie, jak je naprawić. Dlatego też, gdy coś się zepsuje, mogą oni...

Najnowsze artykuły

PNT rejestracja samochodu, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

PNT rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-06
0

Zobaczyłeś na drodze pojazd z rejestracją PNT i zastanawiasz się, co ona oznacza? Dowiedz się, z jakiego województwa, powiatu i...

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

Praca w magazynie warsztatu samochodowego: spostrzeżenia, zadania i perspektywy

by Michał Kozłowski
2025-05-06
0

Praca w magazynie warsztatu samochodowego jest istotną, lecz często niedocenianą rolą w branży motoryzacyjnej. Bez odpowiedniej organizacji i dobrze zarządzanego...

SK rejestracja, fot. tablicy: a.lapunik@gmail.com, create.vista.com

SK rejestracja – Jakie miasto ma takie tablice?

by Aleksandra Żołopa
2025-05-04
0

Zastanawiasz się, skąd pochodzi pojazd z tablicą rejestracyjną, która zaczyna się od SK? Dowiedz się, jakie województwo, powiat oraz miasto...

Co to jest dekoder VIN i jak działa

Co to jest dekoder VIN i jak działa

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

VIN, czyli numer identyfikacyjny pojazdu (Vehicle Identification Number), jest unikalnym kodem przypisanym każdemu pojazdowi wyprodukowanemu na świecie. Składa się z...

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

Kluczowe Aspekty i Wybór Turbosprężarek z Wiatreo

by Michał Kozłowski
2025-05-01
0

Na rynku motoryzacyjnym obecnie można zaobserwować dynamiczny rozwój technologii turbodoładowania, który sprawia, że rynek turbosprężarek zyskuje coraz większą popularność. Wraz...

Portal mechaników samochodowych

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu:

Wały Generała Józefa Dwernickiego 117
42-202 Częstochowa
Kontakt z redakcją: redakcja@forum-mechaniczne.pl
tel: 693 162 250

Zespół Forum-Mechaniczne.pl
Działamy nieprzerwanie od 2010 roku

Polityka Prywatności | Polityka Cookies | Regulamin | Disclaimer | Przewodnik Etyczny | Polityka Redakcyjna | Kontakt

© Forum mechaników samochdowych w sieci od 2010

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Wiadomości
  • Informacje
  • Poradniki
  • FORUM
  • Samochody
  • Diagnostyka
  • Mechanika
  • Lakiernictwo i blacharstwo